10 frågor med Houman!

Houman som är aktuell med singeln "lögner" var superskjysst o svarade på våra 10 frågor.
  1. Du ska släppa ditt Album den 14 oktober, och har precis släppt låten Lögner som du gjort tillsammans med Promoe. Blir det någon video?
    -Yes. Videon spelades in sista dagen i augusti i Malmö. Det var nice vibes.
    -
  2. Vilka producenter har du jobbat med för detta Albumet?
    -Moe Sakwanda från Breakmecanix, Mattias Calliste (4:e Världen), Marcus Price, Tinitus, Robin Rocks, en kille som heter Adee och en kille som heter Trezor Nvila.. Jag har också jobbat med EKP. Han producerade nästan hela min förra plattan. BIG UP EKP!.
    -
  3. Vad handlar dina texter mest om?
    -LIvet, kärlek, hat, komik, tragedi, omvärlden, Gud, rättvisor, orättvisor, passion, Houman, Stockholm. Ibland kan dem handla om pengar, gussar och saker men det är inte ofta.
    -
  4. Du har varit med i "gamet" länge, hur tycker du hiphopen har utvecklats under åren?
    -Den är mer mainstream nu än då. Men jag väntar fortfarande på dagen då våra största artister vågar vara med i Melodifestivalen. Jag tror att det skulle öppna dörrar.
    -
  5. Finns det något du tycker nya artister borde tänka på?
    -Att jobba på sitt material och inte slänga ut en mp3 på nätet så fort man får chansen.
    -
  6. Vad är det viktigaste när man står på scen?
    -Att innan giget repa, repa och sen repa.
    -
  7. Finns det någon speciell artist du skulle vilja jobba med?
    -Laleh.
    -
  8. Vilket sätt tycker du är bäst att marknadsföra sig själv som artist?
    -Genom media. Internet är underskattat.
    -
  9. Har du någonsin fått för dig att sluta med musiken?
    -Ja. 2002 då jag stack iväg från Sverige med en tjej.
    -
  10. Vad gör du när du inte gör musik?
    -Föreläser för ungdomar, softar med mina grabbar eller försöker plugga.
    -
Tack för att du svarade på frågor. Swedishiphop önskar dig lycka till med det nya albumet.

Glöm inte att ladda ner hans nya låt och kolla hans hemsida.
http://houman.nu/


Kommentarer
Postat av: Castor P

ser fram emot albumet!



2010-09-03 @ 16:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0