10 frågor med Aki!

Goa Aki var super snäll som han alltid är o svarade på 10 frågor!
  1. Hur lärde ni i gruppen känna varandra?
    -Vi har alla växt upp med varandra mer eller mindre,känt varandra sen vi var snorungar i uppsala.
    -
  2. Ni släpper snart "kärlek&hat" som ni dessutom gjort video till. Vad handlar låten om?
    -Kärlek? & Hat! är 2 låtar, Kärleken är den  som ska vara med på skivan ,en reggaelåt proddad av mr sloap som vi har gjort video till. Hat! är en hiphopremix på samma tema kan man säga,proddad av sai den kommer endast finnas med på singeln som b-sida . Låtarna handlar om allt onödigt våld som vi ser dagligen i förorterna..
    -
  3. Vad brukar era texter handla om?
    -Våra texter kan handla om allt möjligt,men ofta handlar det om orättvisor vi ser..
    -
  4. Varför tror du människor uppskattar er musik?
    -Jag tror folk ser och hör att vi gör det här från hjärtat så då blir det lättare att ta till sig.Sen blandar vi reggae och hiphop på ett sätt som inte många andra gör här i Sverige..
    -
  5. Vad tycker du är det bästa med att stå på scen?
    -Det bästa med att stå på scen är när man ser hur folk sjunger med i låtar man skrivit och verkligen tar till sig texten och musiken. Då känns det nästan overkligt..Värsta egotrippen,haha
    -
  6. Ni har lovat att nästa skiva blir er officiella debutskiva, när kommer den?
    -Skivan kommer när den är klar,typ i slutet av året skulle jag gissa eller början av nästa..
    -
  7. Vem är enligt dig på topp just nu i den svenska hiphopen?
    -Det är svårt att säga vem som är på topp ,finns så många grymma nu,vissa kända andra mindre kända.. Svensk hiphop och reggae är på topp överhuvudtaget.. Men jag gillar många från  kartellen och kapten röd till andra mer okända folk som typ Dani M från uppsala ,hörde en låt "systemets spiral" som va tung eller alladin som snart kommer med galna grejer! Finns fett många bra  och ännu fler som e på väg upp!
    -
  8. När det gäller att marknadsföra sin musik, vilket sätt tycker du är bäst?
    -När det gäller marknadsföring har vi ingen koll alls.. Vi gör bara bra musik som marknadsför sig själv på nåt sätt.. efter att jag skrev Vår betong och jacco spelade in den gjorde vi en video för skojs skull som fick eget liv,och sen har det bara fortsatt typ..youtube o myspace är det enda vi har använt oss av..
    -
  9. Varför tror du att producenter får för lite cred för jobbet dom gör?
    -Är det så? Jag tror att dom får cred,sen kanske dom inte syns lika mycket så folk känner inte igen dom på samma sätt. Men personligen är jag alltid intresserad av vem som gjort beaten.
    -
  10. Ni är nog den enda gruppen i Sverige som kör er egen stil. Lite mixat. Men om du hade varit tvungen att välja  mellan reggea och hiphop, vad hade du valt?
    -Om jag var tvungen att välja skulle jag  nog välja reggae,men fråga mig imorgon och jag kanske svarar hiphop eller soul eller dancehall,för mig är allt musik och ska inte kategoriseras mer än bra och dålig.. jag väljer bra musik..
    -
Tack Aki för svaren!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0