10 frågor med K.J!

K.J som gör musik på State Crown har varit supersnäll o ställt upp på "10 frågor med". Här har ni svaren.
  1. Berätta om din första singel från mixtapet som gästas av Allyawan och Lazee.
    -Låten heter "Get Doe". Jag gjorde beatet en dag när allyawan var i State Crown studion med mig, han diggade den och skrev en vers till den sedan skickade vi den till lazee och han skrev sin vers och den blev så fet att jag valde den som första singeln.
    -
  2. "Bengen spanar" har du producerat och är nog en låt som alla känner till. Varför tror du den uppskattas så mycket?
    -Bengen Spanar är ju så heavy och gangsta. Alla gör verkligen sin grej på den låten och går in så helhjärtat, just därför tror jag att den uppskattas så mycket.
    -
  3. Vilken artist tycker du är på topp just nu?
    -Det beror på vad för artister vi snackar om, jag kan tyvärr inte bara välja ut en artist bara. Det finns så många som är där uppe just nu tex. Lazee, Adam, Sam-E, Stor. Ja, du ser listan kan bli fett lång.
    -
  4. Finns det någon producent du ser upp till och vem är denne?
    -Jag började göra beats efter Scott Storch stilen och fortfarande är han en stor inspirations källa. Samma sak med Dr. Dre. Men man ser ju självklart upp till de stora legendarerna som Quincy Jones.
    -
  5. Vem skulle du vilja jobba med i framtiden?
    -Jag skulle vilja jobba med RedOne. Han är också en stor inspirations källa och är från Sverige och en väldigt kreativ producent.
    -
  6. Vad för slags musik jobbar du helst med? Är det hiphop, rnb eller pop?
    - Skit svår fråga men om jag måste välja så är det faktiskt HipHop. But dont get me wrong jag älskar att göra RnB och Pop!
    -
  7. Som producent måste man ha väldigt stort tålamod. Finns det andra egenskaper man borde ha som producent?
    - Man måste verkligen vara kreativ och open-minded, då menar jag att man ska komma ut från sin stänga box och tänka lite fritt. Fantasi är också bra att ha.
    -
  8. Alla vet att en bra låt har ett bra beat. Tycker du att producenter får för lite cred?
    - Ibland är det artisten som gör låten och ibland är det beatet som gör låten. I dagsläget känns lite som att man hör producenter klaga lite mer om att de inte får tillräckligt med cred. Samma sak för mig, det är inte alltid man har fått cred. Tex. Bengen Spanar är ett exempel på att mitt namn stod INGENSTANS i tapet eller på själva låten och det var för att jag inte var signad och det var bara ett inskickad beat. Men med tiden kunde jag få ut lite info om att det var jag som hade producerat den.
    -
  9. Jag vet att du har väldigt stora planer för dig själv. Vad är ditt mål i musiken?
    - Varje producents mål är ju att bli världens bästa och största producent. Men det som jag har i sikte nu är att bara jobba och jobba. Har nya projekt på gång med olika artister och utlandsresor för möten osv.
    -
  10. Du är snart en av Sveriges största producenter och gör musik så mycket du kan och det kan ibland innebära långa studio sessions. Vad gör du för att hålla dig pigg om dagarna?
    - HAHA, wow! tack! Det finns inget som heter trött när jag är i studion, jag sitter där tills det blir klart. Om jag ska vara helt ärlig så har jag ingen speciell trick som får mig o hålla mig vaken utan allting handlar om viljan. Om du verkligen vill nå ditt mål och bli den du vill bli så övertygar du hjärnan om att det inte finns något som heter trött och det är bara att köra på tills det är 100% done!

Tack för att du svarade på frågorna. Om något år kommer du att vara ännu större och I can´t wait to hear nya grejjer från dig! Superthanx!


Glöm inte o kolla in sidan han brukar blogga på!
http://www.medinaonline.se/

Kommentarer
Postat av: anonym

"Om du verkligen vill nå ditt mål och bli den du vill bli så övertygar du hjärnan om att det inte finns något som heter trött och det är bara att köra på tills det är 100% done!"



... respect brotha! det är därför du är där du är idag haa! MOTIVATION! go get them K.J - represent 424!

2010-08-31 @ 09:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0