Ken Ring VS Aftonbladet




Han kör bil utan körkort, arbetar bara svart och röker marijuana trots att han har fotboja.

- Tricket är att dricka väldigt mycket vatten, säger Ken Ring i tidningen Café.

Sedan 1999 har han gripits 28 gånger för olovlig körning. Men hiphop-artisten Ken Ring, 30, fortsätter köra bil.

- Polisen tar mig direkt om jag kommer åkande i en bil. Sist satte jag på mig solglasögon men de kände igen mig ändå, säger han i tidningen Café.

Det är i tidningens augustinummer som Ken Ring öppenhjärtigt berättar om sin vardag. Bland annat om hur han som 14-åring hamnade på gatan efter att ha rymt från ett fosterhem.

Levde på stölder

- Jag var efterlyst och försörjde mig på att sno plånböcker från fulla människor som hade somnat på tunnelbanan.

Nyligen avtjänade han en dom från 2004, dömd bland annat för ringa narkotikabrott och olovlig körning, genom att bära fotboja i två månader.

Men trots fotbojan och Kriminalvårdens hembesök fortsatte han att röka marijuana.

I reportaget berättar han om hur kriminalvårdarna tar ett urinprov när de sätter på fotbojan. Ett värde de sedan jämför de kommande proven mot.

"Söp som en dåre"

- Därför maxade jag mina värden till det första provet. Jag var ute hela natten, söp som en dåre och rökte säkert tio gram. Jag kom hem klockan sju på morgonen och de låste fast bojan halv åtta, säger han.

Provet visade skyhöga värden.

- Man kan inte ha såna här värden sa de, jag hade allt i kroppen, berättar Ken Ring.

Därefter trappade han sakta ner rökandet för att värdena skulle sjunka.

- Tricket är att dricka väldigt mycket vatten. Men eftersom de kollar kreatinvärdet i kisset för att se hur mycket som är rent urin, måste man också käka kreatintabletter och B-vitamin som gör kisset gult, säger han.

Inte heller skattar han för sina inkomster utan arbetar bara svart. Det på grund av skulder på cirka två miljoner kronor.

- Jag kan inte skaffa Visakort, öppna mobil-abonnemang, boka flygbiljetter, hyra bil eller beställa saker över nätet. Varje gång jag ska göra något sånt måste jag ringa en polare, säger han.

Ken verkade inte gilla det som skrev så han svarade så här på sin blogg :

Jag måste bemöta senaste dagarnas skriverier.
Vill börja med att säga, fy fan va synd att ni bara vill döda mig hela tiden i media.
Men ni kommer inte att lyckas.

Fredrik Strage var med mig ner till Kenya och gjorde en intervju för tidningen cafe.
En väldigt grym intervju enligt mig.

Men aftonbladet väljer att bara skriva om en liten del som dom tror dom kan sälja lösnummer på.

1. Ja, jag har gjort ett par gig svart.
Det har ALLA i musik branschen. Men det rör sig kanske om 3 av 80 spelningar.
Dom andra pengarna tas in genom ett bolag som i sin tur skattar för pengarna.
Förra året betalade jag genom ett bolag 390.000kr i skatt.
Det är mycket mer än vad journalisten på aftonbladet betalar i skatt på flera år

2. Jag sa att jag hade rökt mycket innan min fotboja och sen att jag softade ner på mitt röka.
Det betyder att jag slutade under den perioden. Det finns bevis för det.
Och är det en nyhet att jag har rökt i mitt liv???
HAHAHAHAHAHA

3. Jag har kört bil i 12 år utan SVENSKT körkort.
Enbart för att jag inte får ta det.
Jag har både kenyanskt och ett EU körkort.
Jag behöver bil till min familj och i mitt yrke.
Jag har aldrig krockat, eller utsatt någon runt mig för någon risk.
Jag kör väldigt bra, håller mig till trafik reglerna och bestämmelser.
12 år, kom igen nu för fan. Och jag kommer fortsätta köra.
Får jag chansen att ta ett svenskt körkort så gör jag det direkt.

Nu till det som kanske är MEST skandalöst.
Aftonbladet om ni vill kriga så kör vi!!
Ni sitter och blåser upp stora artiklar om att jag är skattesmitare etc.
Ni verkar ha glömt när ni gav mig 50.000kr på en check för att ni hade skrivit lögner om mig.
Det skrevs in i era register som gåva!!!
Jag frågade till och med om ni inte skulle skatta på pengarna och fick svaret.
Nej det är lungt, vi fixar det.
Så ni betalar mig själva svart och ska sen göra en skandal artikel om det?????
PINSAMT AFTONBLADET!!!!!

Hatar er och era patetiska artiklar om mig.
Men samtidigt, all publicitet är väl bra publicitet på ett sätt.
Ni kommer inte kunna förstöra för mig.
Min musik är mitt liv!!

"Hade jag skaffat mina barn om jag försörjde mig på knark?
Hade jag nånsin kunnat stått här om jag inte rippa dessa mics?
Jag hade väl stått där klia mig på fejan nära plattan.
Inte stått där signa till en tjej på min platta."

HIP HOP släpps i augusti!!!

Peace people...

PS: Fett att kriminalvårdstyrelsens general direktör och att Skatteverkets kommunikations direktör kommenterar lilla mig.
Känns stort. Synd att dom inte presenterats med fakta..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0