10 frågor med Crome!

Crome som är aktuell med "Deuces remix" har svarat på våra tio frågor.
  1. Hur skulle du beskriva din musik?
    -Väldigt personlig även när jag en wise guy med punchlines så lyckas jag alltid slänga i nått ärligt som är aktuellt i mitt liv vid just det tillfället. Annars, en sann lyriker som kan flip any beat. Våga bara stämpla mig fittaaaaaaaaaa...
    -
  2. När började du göra musik?
    -När Pac släppte "All Eyez On me"... Då började jag skriva iaf. Men jag började på allvar när facebook kom och man kunde skriva lyrics i sin status... Nää på seriös nivå kanske 3 år...
    -
  3. Vad handlar dina texter om?
    -Det beror helt och hållet på beatet jag väljer att skriva till. Nu på sistonde har det blivit mycket kärleks låtar... Jag känner att mesiga sidan har poppat upp lite haha
    -
  4. Finns det någon producent du skulle vilja jobba med?
    -Jag jobbar redan med Sveriges tyngsta, dvs Low Key (Matte och Sakis) sen Mac (Neo Cartoon Lover) och min broder TeekaaY. Men jag har alltid velat jobba med Ali Payami samt Ishi.
    -
  5. Vilket sätt är bäst att marknadsföra sig på?
    -Börja beefa. Det är det bästa. Undvik dock Kartellen, de kommer fuck you up. Men alla andra i Sverige är mesar. Beefa och du kommer få många hits på Youtube. Eller gör som jag sälj dig själv on national television...
    -
  6. Vilken artist är på topp just nu?
    -Många var på topp för 1-2 år sen. Men Lazee är den som lyckats hålla sig aktuell genom åren. Många hatar men hans grind måste man respektera. Det han gör ger inspiration. Jag hoppas även att få se Adam back on top... Umm han från Snook som vann många priser är även på topp, men hans musik suger balle, too skinny jeans för min smak...
    -
  7. Du rappar mest på Engelska, varför?
    -För att jag har kollat på för många filmer utan undertext...
    -
  8. Vad är det bästa med att stå på scen?
    -Rädslan precis innan som är så pass stor att man tänker "Varför ställde jag upp på detta? Vad fan gör jag här?" Sen när man väl är inne på 2:a baren i första versen och allt flyter på... Tanken av att du kan fånga allas uppmärksamhet i den lokalen du befinner dig i ett par minuter är mäktig. Alla tittar och lyssnar på vad du har att säga. Bäst att underhålla de på hög nivå så de går därifrån nöjda och börjar sprida ryktet. MC, Move the Crowd.
    -
  9. Hur långt vill du komma med din musik?
    -Jag vill gå in på mitt jobb och kunna gå ner i tjänst, från 75% till kanske 25%? Fuck t.o.m. 50% hade varit en dröm! Jag vill att när min debut platta kommer att alla i sverige kommer hypa den och förfesta till den när den väl släpps i minst en månad från och med releasen, det är vad jag vill och vad jag kommer att uppnå!
    -
  10. Vad gör du när du inte gör musik?
    -Tränar. Har blivit en missbrukare. Tränar ibland 2 ggr om dagen, jag vet att det är onödigt men jag kan inte hjälpa det. Det är Bobby Bolivians fel. Och "N.O. - Xplode" den produkten är siiiiick!
    -
Tack för dina svar Crome, hoppas du når dina mål.


följ han på twitter!
http://www.twitter.com/cromemusic

Kommentarer
Postat av: Keff jävel a det va han

Låter som du vill bo i USA. Du jobbar ej med den bästa producenten eftersom dom sitter i Redline studion. "Han som vann massa priser" gör grym musik. Eftersom du är en överdriven hiphophead så hör du inte hur bra musik låter verkar det som. Alla andra rappare i Sverige är mesar förutom Kartellen... min vän vart bor du? Förmodligen inte i storstan. Du är inte insatt det minsta... med andra ord.. Vem fan e du??

2010-09-06 @ 17:37:15
Postat av: Reah

Word!!

2010-09-08 @ 18:17:42
Postat av: Pinsam kommentar ovan

Pinsam är någon från Sverige som tror att dom är gangster. Spendera EN VECKA i Compton och kom tillbaka sedan. Men har man inte svårt att överleva så får man väl "krångla till det". Man måste ju ha pistol, så att inte "Börje" från "Umeå" hinner busta en cap i ens ass innan man själv hinner skjuta, eller hur? Det är ett hårt liv i Sveriges storstäder, eller... eller? Big up till Crome som gör musik från hjärtat och vågar uttrycka känslor i en värld där folk verkar göra allt för att dölja dom.

2010-09-10 @ 22:13:40
Postat av: STHLM UNDERGROUND

Har bara en sak att säga dig "Pinsam kommentar ovan".



HAHA.

2010-09-12 @ 14:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0