10 frågor med Baby Mike!

Eftersom vi har kärlekstema idag och vi postat Baby Mikes låt, så går dagens 10 frågor till honom :D
  1. Du har influenser från 90-tals hiphop, vad är det bästa med hiphopen från 90-talet?
    -Beats & Rhymes, I dagens läge kommer man nästan bara ihåg refrängen av en låt när du hör den men innan så va de alltid nått fett i rhymsen som du minns också. texterna var mer uppskattade vissa rappare kunde ge dig en perfekt bild i ditt huvud om vad dem pratade om och det är konst till mig. Rap idag är lite för flashit för mig, de va också flashit då men på ett mer kreativt sätt.
    -
  2. Vad tycker du krävs för att vara en framgångsrik artist?
    -Jobba, jobba och jobba sen jobba lite till, Ingen kommer se till att du blir framgångsrik du måste göra de själv, sitt inte och vänta på någon annan gå och gör det själv. Och dem som säger till dig att du inte kan göra det säger det för att dem vill göra de själv. Alla vill ha din plats så du måste jobba hårt för att hålla dig på topp. jag har slitit röven av mig hoppat från studio till studio, folk lovar en saker men det blir inte av, Håll dig borta från negativa kretsar, umgås med folk som vill samma sak som dig, Va en ledera och vet vad du vill och viktigast av allt, när saker står still och du känner detta funkar inte för mig så är det viktigt att aldrig ge upp för faktumet är att din tid kommer komma till slut.
    -
  3. Hur länge har du hållt på med rap?
    -
    Sen jag var 13-14 år och varje tisdag & torsdag så fanns det ett ställe på mitt område som hette Open mic, där vem som helst
    Sen jag var 13-14 år och varje tisdag & torsdag så fanns det ett ställe på mitt område som hette Open mic, där vem som helst kunde komma o sjunga o rappa , vi stack dit mest för att det fanns biljard och det var varmt skönare än att hänga på området, men scenen och micen som va där drog alltid min uppmärksamhet så det började med att jag gick upp och kickade några covers på instrumentaler. Sen blev det battle rap,  jag var skit kass ja förlora hela tiden haha. Sen dök en man upp vid namnet av Zoro en etablerad reggae artists från Juju records, jag hade ingen aning om vem han va men han satt där o sjöng för sig själv, jag bara stog där och tänkte Wow han e helt sjuk, han såg hur jag stirrade på honom så han sa kom o sätt dig gav mig den andra micen och vi bara kickade en massa spontana rhymes i en timme typ, sen tog han mig till en studio där ja spelade in för första gången, några månader senare stötta jag på lazee jag gick i samma klass som hans syster och han bara kom fram till mig en dag och började prata. Vi började umgås och de va precis då hans studio blev klar så han tog mig dit och resten e historia och det var då ja visste vad jag ville hålla på med.
    kunde komma o sjunga o rappa , vi stack dit mest för att det fanns biljard och det var varmt skönare än att hänga på området,
    men scenen och micen som va där drog alltid min uppmärksamhet så det började med att jag gick upp och kickade några covers på
    instrumentaler. Sen blev det battle rap,  jag var skit kass ja förlora hela tiden haha. Sen dök en man upp vid namnet av Zoro
    en etablerad reggae artists från Juju records, jag hade ingen aning om vem han va men han satt där o sjöng för sig själv, jag
    bara stog där och tänkte Wow han e helt sjuk, han såg hur jag stirrade på honom så han sa kom o sätt dig gav mig den andra micen
    och vi bara kickade en massa spontana rhymes i en timme typ, sen tog han mig till en studio där ja spelade in för första gången,
    några månader senare stötta jag på lazee jag gick i samma klass som hans syster och han bara kom fram till mig en dag och började
    prata. Vi började umgås och de va precis då hans studio blev klar så han tog mig dit och resten e historia och det var då ja visste
    vad jag ville hålla på med.

    -
  4. Vilka producenter har du jobbat med?
    -
    Alchemist - Det hände rent slumpmässigt jag kom undan med 2 gratis beats från en legend ;) ,

    J.Wells - Han var här 2 sommrar sen har gjort Kurupts senaste platta, och även på Rakims senaste, Bobby valentino o massa fler, han trodde att han va the shit skulle leka häfti men Styliztik Jones satte honom på plats haha, utöver konflikterna så lämnade han ändå ett par beats.

    Boi1da - Han var här 3 år sen Rebstar flög ut honom när jag var på hans bolag. Vi gjorde lite småsaker ihop, idag är han en grammy nominerad producent, han har gjort Drakes största hits och jobbar med dem största i gamet just nu så det är en ära att ha jobbat med honom.

    Kajmir royal - Har ja jobbat med genom ett projekt med Yash & FJ den rörelsen heter Baby Gangstas, Staten e dem riktiga gangstrarna vi är bara Baby´s :)

    Dem svenska producenterna jag har jobbat med är, Sindri, Leslie, D-slaps, Toba, Hurricane,  Troy Jamz och Ian Bumaye
    -

  5. Du har planer på att flytta till USA, är det för musikens skull och när åker du?
    -
    Ja dels musiken, det är alltid bra att ha någonting och falla tillbaka på men ja flyttar dit först o främst för att jag vill vara nära min familj och för min utbildning. Jag tänker utbilda mig till musik ingenjör, Jag älskar att vara i kreativa miljöer helst en studio så om jag inte gör musik så kommer jag ändå att vara delaktig och även tjäna mina cash ;)
    -
  6. Du har precis släppt "special kind of love" med Neenah. När får vi höra nytt igen?
    -
    Mitt mixtape kommer nu i september, Håller även på med ett projekt som jag gör med Bank Bunz(detroit), Troy Jamz, Eugenius och Ian Bumaye och vi kallar oss Blackfoot equity (BFE) jag gör även min grej med Muddy Fatique o de straight up hardcore hiphop , sen kommer ja släppa lite remixes o features där mellan så ni kommer få höra någonting väldigt snart.
    -
  7. Vad handlar dina texter mest om?
    -
  8. Jag skriver på mina känslor så mina texter handlar om lite allt möjligt, Livets goda och onda sidor, men jag försöker lämna ett
  9. positivt inflytande bakom mig, Jag festar inte så mycke o mitt liv är väldigt stressit, ibland vill man bara fly men man vet inte
  10. var man ska ta vägen, hade jag inte haft min musik där ja kan lätta på mina känslor då hade jag nog snejat på livet som många av
  11. mina vänner har gjort, Jag försöker bara hålla de äkta, jag spelar aldrig nån annan, Jag är ganska lugn o analyserande av mig,
  12. tycker om att tänka mycket.
  13. -
  14. Vart är du om 5 år?
    -
  15. Jobbar förhoppningsvis på nått Major som ingenjör, och förhoppningsvis släppt en egen skiva,tournera runt världen. Ett stabilt liv med ett stort hus o massa baby mikes som springer runt.
    -
  16. Spelningar är en stor del hos rappare. Vart har du haft din bästa spelning?
    -
    I Danmark på cristiania de va helt galet folk visar så mycke kärlek där, och även detta året på malmö festivalen jag kastade ut mina sponsor kläder från Enemy of State och ävgen min egen tröja de sluta med att ja fick bryta mig in bland folket o lösa vem som skulle få min tröja för alla drog i den, de va en skön känsla för ja tänkte för mig själv vem vill ha min svettiga tröja hahaha tydligen alla.
    -
  17. När du inte jobbar eller är i studion, vad gör du?
    -
    Jag softar med damen, Chilla med boysen, jag älskar att kolla på film lr sitta o spela tv spel, pro evolution, UFC,Fight night, NBA, NFL, Golf vi kan mötas på vad som helst, Jag dödar :P Du kommer inte hitta mig i stan så mycke men möjligvis i nån park o ba chillar, eller ta en runda me bilen så långt från stan som möjligt, tycker om när det är tyst och lugnt.
    -
Tack för dina svar Baby Mike, önskar dig lycka till med dina livsmål.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0