10 frågor med Danjah!

DanJah har varit fett skjysst och ställt upp på "10 frågor med". Här kommer svaren. Skulle ni vilja att jag kör "10 frågor med" någon speciell artist så är det bara att lägga en kommentar.
Enjoy Amigos.

  1. Varför tror du att reggea har så stort inflytande i hiphopen?
    Reggae är grunden till Hip-hop för dom som inte visste det innan, därför.
    -
  2. Jag antar att du skriver dina egna texter. Vem/Vad ger dig inspiration till din musik?
    Yes! livet ger mig inspiration , ibland kan det vara olika
    -
  3. Vilken slags hiphop lyssnar du på helst?
    Lyssnar inte mycket alls på hip-hop längre men det är mest old school real storys , kan hända att jag lyssna på svensk hip-hop, eftersom jag jobbar med ungdomar som rappar på svenska.
    -
  4. Vilka hiphop artister har du jobbat med?
    Det är ett par, Lazee J-Son, Glaciuz ,Vito Eme, Ayla Grabbarna, kmr väl nya låtar med andra feature.
    -
  5. Vilken producent arbetar du med mest och varför just denne?
    Ade heter han för  han var en utt av dom första som öppnade sin dörr för mig BIG UP A-DE PRODUCTIONS.
    -
  6. När det gäller att "släppa" ny musik, vilken marknadsföring tror du funkar bäst för nya artister?
    Det du känner för , har du en link till radio tv osv then do it.
    -
  7. Musikvideor är väldigt viktigt för att locka till sig publik, finns det något du inte gillar med de nya tidernas hiphop videor?
    Vet inte exakt vad jag ska svara på den frågan , viktigt med en video är att den ska gå i takt med låten och att man framför budskapet.
    -
  8. Tycker du att den svenska hiphopen får tillräckligt med tid i rampljuset som de andra musik genrerna i Sverige?
    Ja det tycker jag nu har svensk hip-hop tagit sin plats det kmr nog ta ett tag till innan Reggae får vara mer normalt i radion!
    -
  9. Svensk musik generellt uppskattas väldigt mycket internationellt, vilken hiphop artist i Sverige tror du kommer lyckas utanför Sveriges gränser?
    Om jag inte minns fel så har väl en del redan lyckats med det!? sen att dom inte får deras låtar spelade är en annan femma.
    -
  10. Jag tycker att du gör grym musik och väntar bara på att du ska släppa något mer, kommer vi att höra något nytt snart?
    Thank you!! Det kmr mer, ska släppa ett album med min vän Mystic Man innan mitt egna album sen  har jag legat lågt för att jag har velat det. Jobbat med ungdomar senaste tiden, man måste ge tillbaka och inte bara snacka om sakerna!
Tack för att du tog dig tid o svara på frågorna, Swedishiphop önskar dig all lycka i världen med musiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0